ΒΙΟΛΟΓΙΑ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: NUR_104
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: Α΄ (Ανακοινώσεις)

Διαλέξεις: 3 ώρες/εβδ.
ETCS: 2

Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό

Ιστοσελίδα: https://eclass.upatras.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=157

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η γνώση της βιοχημείας και της βιολογίας είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση των
βασικών κυτταρικών λειτουργιών, της δομής, οργάνωσης και διαφοροποίησης των
κυττάρων, καθώς και των διαφόρων διαταραχών του μεταβολισμού, που προκαλούνται
στον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτό θα συμβάλλει στην εδραίωση των θεμελίων της
νοσηλευτικής φροντίδας του ατόμου και στον καθορισμό των μέτρων για την πρόληψη
της νόσου.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, , η φοιτήτρια/ ο φοιτητής θα πρέπει:
• Να γνωρίζει τα βασικά χαρακτηριστικά του προκαρυωτικού και του ευκαρυωτικού
κυττάρου καθώς και των ακυτταρικών μορφών ζωής
• Να γνωρίζει τις βασικές δομές των βιομορίων (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπίδια,
νουκλεϊκά οξέα)
• Να έχει κατανοήσει τη διαδικασία αντιγραφής του DNA και να γνωρίζει τους
μηχανισμούς επιδιόρθωσης των λαθών / βλαβών στο DNA
• Να γνωρίζει τα επίπεδα ρύθμισης της γονιδιακής έκφρασης, τον ρόλο του υποκινητή,
του ενισχυτή, των μεταγραφικών παραγόντων και των μη-κωδικοποιητικών RNA
• Να μπορεί να περιγράψει τις διαδικασίες ωρίμανσης των mRNA και πώς αυτές
επηρεάζουν την πολυπλοκότητα των παραγόμενων πρωτεϊνών

• Να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του γενετικού κώδικα

• Να μπορεί να περιγράψει τα οργανίδια του ευκαρυωτικού κυττάρου (Ενδοπλασματικό
δίκτυο, Σύστημα Golgi, Λυσοσώματα, Μιτοχόνδρια, Χλωροπλάστες)

• Να γνωρίζει τις κατηγορίες κυτταρικής επικοινωνίας

• Να γνωρίζει τα βασικά συστατικά της κυτταρικής μεμβράνης

• Να μπορεί να περιγράψει τα συστατικά του κυτταροσκελετού και τις λειτουργίες στις
οποίες εμπλέκονται

• Να γνωρίζει τις φάσεις και κυριότερα γεγονότα της μίτωσης και της μείωσης , καθώς
και τις διαφορές τους

• Να γνωρίζει τις φάσεις, τα κυριότερα γεγονότα και τα σημεία ελέγχου στον κυτταρικό
κύκλο

Γενικές Ικανότητες

• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και
των απαραίτητων τεχνολογιών

• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

• Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Accessibility Toolbar